Hjælp

---

På denne side har vi samlet de mest almindelige spørgsmål og svar til dig:

  1. Hjælp til bestilling
  2. Bestilling
  3. Levering
  4. Betaling
  5. Fortrydelse og returnering
  6. Databeskyttelse

 

A. Hjælp til bestilling

Top

Hvordan skal jeg bestille?

Indkøb på bitiba er hurtigt, nemt og sikkert. Har du spørgsmål om vores bestillingsproces? Mere information finder du her: Hjælp til bestilling.

B. Bestilling

Top

Skal bestillingen have et min. eller max. beløb?

Vi leverer fra en mindste bestillingsværdi på 199 kr. (eksklusiv leveringsgebyr). Vi har ikke sat en maksimum bestillingsværdi, men salget af de tilbudte varer følger kun i normale husholdningsmængder.

 

Ved en bestilling afgivet på bitiba leverer vi gratis fra en bestillingsværdi på 450 kr. Ved en bestillingsværdi på under 450 kr. opkræver vi et mindre gebyr for porto og pakning på 39 kr. per bestilling, uafhængig af antallet af pakker eller forsendelsens størrelse eller vægt.

Kan flere bestillinger blive lagt sammen til én?

Da vi behandler din bestilling forholdsvis hurtigt, er det desværre ikke muligt at lægge flere bestillinger sammen til én, når først en bestilling er gået igennem systemet (d.v.s. når betalingen er gennemført).

Kan jeg ændre i min bestilling, selvom jeg har sendt den afsted?

Da vi bestræber os på at levere dine varer hurtigst muligt, er dette desværre ikke muligt.

Kan jeg annullere min bestilling?

Da vi bestræber os på at levere dine varer hurtigst muligt, er dette desværre ikke muligt.

Modtager jeg en bekræftelse på min bestilling?

Ja. Efter din bestilling er blevet behandlet, modtager du en bekræftelse per e-mail inden for 1-2 timer.

Bliver jeg informeret, når min bestilling bliver sendt afsted?

Ja. Så snart varerne har forladt vores lager, modtager du en bekræftelse per e-mail. I denne e-mail kan du se dit pakkenummer, og det vil fremgå hvor mange pakker din bestilling består af.

Hvor mange pakker består min bestilling af?

Dette vil fremgå af din bekræftelse, som du modtager per e-mail så snart varerne har forladt vores lager.

Kan jeg se leveringsstatus på min bestilling?

Så snart varerne har forladt vores lager, sender vi en bekræftelse per e-mail med dit pakkenummer. Ved at indtaste dette nummer, kan du til hver en tid se din pakkestatus online hos leveringsfirmaet. Alternativt kan du også se din leveringsstatus under Min konto eller du kan kontakte vores kundeservice.

C. Generelt om levering

Top

Hvad koster leveringen?

Ved en bestilling afgivet på bitiba leverer vi gratis med DPD fra en bestillingsværdi på 450 kr. Ved en bestillingsværdi på under 450 kr. opkræver vi et mindre gebyr for porto og pakning på 39 kr. per bestilling, uafhængig af antallet af pakker eller forsendelsens størrelse eller vægt.

Hvor lang leveringstid skal jeg regne med?

Alle bestillinger sendes som regel til vores lager inden for 24 timer efter, bestillingen indtræffer. Er en vare på lager, vil din levering som regel ske inden for 2-5 hverdage.

Hvilket leveringsfirma arbejder bitiba sammen med?

Udbringning af dine bestilte varer i Danmark sker med vores partner DPD/Post Danmark.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er hjemme til at tage imod pakken?

Hvis du ikke er hjemme når din pakke kommer: Hvis der ikke er nogen hjemme til at tage imod forsendelsen, efterlader DPD/Post Danmark en seddel til dig med informationer om, hvor din pakke kan afhentes. For at få udleveret pakken skal du medbringe billed-ID. Hvis du ønsker at pakken skal efterlades uden underskrift, kan du tilmelde dig Modtagerflex. Bemærk venligst, at du kun kan tilmelde dig Modtagerflex, hvis boligen bruges til helårsbeboelse og ikke er etageejendom, plejehjem, kollegium, fritidsbolig/sommerhus eller erhvervsadresse.

Kan det lade sig gøre at sende pakken til en anden adresse end den på regningen?

Ja. Når du bestiller dine varer online, har du mulighed for at vælge en anden forsendelsesadresse. Vi gør dog opmærksom på, at regningen vil blive sendt sammen med pakken eller per e-mail.
NB: Der kan ikke vælges døgnboks eller pakkeshop som leveringsadresse.

Er det muligt at få leveret min bestilling på en bestemt dato?

På nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt for os at afsende pakker på bestemte datoer. Efter afsendelsen af din bestilling vil leveringen som regel ske inden for 2-5 hverdage. Varerne leveres oftest i tidsrummet mellem kl. 8 og 16.

Bliver jeg informeret, når min bestilling bliver sendt afsted?

Ja. Så snart varerne har forladt vores lager, modtager du en bekræftelse per e-mail. I denne e-mail kan du se dit pakkenummer, og det vil fremgå hvor mange pakker din bestilling består af.

Hvor mange pakker består min bestilling af?

Dette vil fremgå af din bekræftelse, som du modtager per e-mail så snart varerne har forladt vores lager.

Kan jeg se leveringsstatus på min bestilling?

Så snart varerne har forladt vores lager, sender vi en bekræftelse per e-mail, som indeholder dit pakkenummer. Ved at indtaste dette nummer, kan du til hver en tid se din pakkestatus online hos leveringsfirmaet. Alternativt kan du også se din leveringsstatus under Min konto eller du kan kontakte vores kundeservice.

Hvor leverer bitiba i Danmark?

Vores leveringspartnere udbringer pakker i hele Danmark. Udbringning til mindre, danske øer kan dog tage længere tid end det angivne.

Jeg har modtaget en ufuldstændig levering, i form af manglende eller forkerte varer. Hvordan skal jeg forholde mig?

Det kan forekomme, at dine pakker bliver leveret på forskellige dage. Såfremt du ikke modtager alle pakker, kontakt da venligst vores kundeservice.

Jeg har bestilt for 5 hverdage siden og har endnu ikke modtaget mine varer. Hvad skal jeg gøre?

Vi kontakter vores leveringsfirma og informerer dig efterfølgende om pakkens status. Kontakt venligst vores kundeservice.

Jeg har modtaget en beskadiget vare. Hvordan skal jeg forholde mig?

Hvis din vare er beskadiget, kontakt da venligst vores kundeservice inden for 2 dage efter varens ankomst.

I min pakke er der ingen regning. Hvad er der sket?

Såfremt din regning ikke er vedlagt pakken, har du sikkert modtaget den per e-mail. Tjek venligst din e-mail konto. Alternativt kan du tjekke din regning under Min konto. Her finder du den under ”mine bestillinger” ved at klikke på ”Følg levering” og ”Regning”. Du kan også kontakte vores kundeservice for at få tilsendt en ny regning.

Jeg har modtaget en forkert regning. Hvad skal jeg gøre?

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du har modtaget en forkert regning.

D. Betaling

Top

Hvilke betalingsformer tilbyder bitiba?

Hos bitiba kan du betale med kreditkort (Mastercard og Visa). De personlige oplysninger, som du giver til bitiba når du handler i vores online shop, bliver opbevaret med stor sikkerhed. Vi er ansvarlige for, at navn, adresse, fødselsdato osv. ikke kommer videre. Dine oplysninger bliver hos os. Vores databeskyttelses-politik er i overensstemmelse med det tyske "Bundesdatenschutzgesetz" (BDSG) og "Telemediengesetz" (TMG).

Hvornår følger opkrævningen?

Efter vi har foretaget en autorisering af dit kort, sendes dine varer afsted. Ved betaling med kreditkort følger opkrævningen inden for en uge efter varens afsendelse.

Jeg har modtaget en betalingspåmindelse, men har allerede betalt varerne. Hvad gør jeg?

Kontakt venligst vores kundeservice med oplysninger om betalingsdato og de bestilte varer.

E. Fortrydelse og returnering

Top

Kan jeg fortryde mit køb?

I modsætning til et almindeligt køb i en butik har du hos bitiba ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, at du har modtaget varen, uden angivelse af nogen grund.
Du kan fortryde ved at tilbagesende eller tilbagegive varen til os inden udløbet af fortrydelsesfristen eller ved inden fristens udløb at sende en meddelelse til os om, at du ønsker at fortryde købet. Du kan også fortryde aftalen ved at undlade at modtage varen eller undlade at hente den på posthuset m.v.
NB: Hvis et køb fortrydes, og varen returneres, er det vigtigt, returvaren er forsvarligt indpakket, f.eks. i en tætsluttende papkasse. Ved fortrydelse står kunden selv for emballageudgifter.
Før en returnering bedes du venligst tage kontakt til vores kundeservice og opgive dit regningsnummer samt navnet på den vare du vil returnere. Derefter vil vi sende dig en e-mail med et returnummer, som består af 7 bogstaver. Dette nummer bedes oplyst på den medsendte returseddel, som skal vedlægges forsendelsen.
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, der blev fremstillet efter særligt ønske (f.eks. personaliserede halsbånd, særfremstillede kradsetræer etc.) samt for letfordærvelige varer.

Hvilken returadresse skal jeg bruge?

Du bedes benytte den vedlagte returseddel samt dit returnummer i forbindelse med returneringen. Forsendelsen skal sendes til:

bitiba GmbH
c/o Rhenus AG u. Co. KG
Marktal 3
99880 Hoerselgau
Tyskland

Varer, der ikke kan tilbagesendes, vil blive afhentet hos dig. I sådanne tilfælde bedes du på forhånd kontakte vores kundeservice.

Er der en tidsmæssig begrænsning for fortrydelse?

Du kan inden for 14 dage efter modtagelse af varen fortryde dit køb enten skriftligt per e-mail eller – hvis du har modtaget varen inden for fristens udløb – ved at tilbagesende varen.
Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, skal de ydelser, som begge parter har modtaget, returneres. Når vi har modtaget dine returvarer, annulleres købsaftalen, og du vil få dine penge retur inden for 14 dage.

Skal jeg betale for returneringen?

Gør du brug af din fortrydelsesret, skal du dække de almindelige omkostninger ved returforsendelsen, når prisen på den returnerede vare ikke overstiger et beløb på 300 kr., eller hvis du - ved en dyrere vare - på fortrydelsestidspunktet endnu ikke har betalt for varen, enten helt eller delvist (ifølge indgået aftale). Såfremt du har modtaget de forkerte varer, eller hvis varerne er defekte, dækker bitiba returneringskostningerne. Godtgørelsen følger derved standardtariffen hos vores leveringspartner DPD/Post Danmark. Særudgifter som f.eks. ekspres og store forsendelser kan ikke refunderes. Vi tilbyder dog gerne at afhente varer, der ikke kan sendes som pakke, hjemme hos dig. NB: Ved fortrydelse dækker du selv eventuelle emballageudgifter.

Bemærk: Hvis varens værdi overstiger 300 kr. afhenter vi varen hos dig. Du kan aftale afhentningstidspunkt samt få dit returnummer hos vores Kundeservice. Eventuelle erstatningsbetalinger skal foretages i løbet af 30 dage. Din betalingsfrist løber fra og med afsendelsen af din meddelelse om fortrydelse eller varen, mens vores betalingsfrist løber fra modtagelsen af meddelelsen om fortrydelse eller varen.

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du ønsker at returnere en vare.

Hvorfor modtager jeg en regning for en ombytningsvare, som jeg allerede har betalt for?

Af bogføringsmæssige årsager bliver der altid udskrevet en regning på ombytningsvarer. Denne regning udlignes automatisk ved modtagelsen af dine returvarer. Beløbet vil altså ikke blive trukket to gange, så se venligst bort fra denne regning.

F. Databeskyttelse

Top

Er mine personlige oplysninger beskyttet?

Sikkerheden af dine personlige oplysninger og beskyttelse af dit privatliv har hos os topprioritet. Vi har taget alle skridt for at du kan føle dig helt sikker, når du besøger www.bitiba. Dette gælder for kreditkortinformationer samt for alle andre data, som du giver os. Du kan læse udførligt om vores meget høje datasikkerhed under følgende link Databeskyttelse.

Hvordan kan jeg ændre mine personlige informationer?

Dine egne data, kan du til hver en tid se, redigere og slette på din kundekonto ved at logge dig ind med din e-mail-adresse og dit password. Har du glemt din adgangskode, tilbyder vi en særlig service: Når du har fyldt indkøbskurven og går til login-siden, finder du et link der hedder ”glemt adgangskode?”. Du skal blot indtaste din e-mail-adresse og sende formularen. Vi sender dig derpå et nyt password til din e-mail-adresse. På denne måde kan vi være sikre på, at kun du får din adgangskode, da kun du har adgang til din e-mail.