Privatlivspolitik for kundeservice

1. Kundeservice

1.1 Formål og hensigt med databehandlingen

Kære kunder hos bitiba og besøgende på vores hjemmeside,

Vi sætter stor pris på din tillid, så det er meget vigtigt for os at beskytte dine data. De følgende oplysninger skal give dig et hurtigt og nemt overblik over den information, vi indsamler om dig, og bagefter behandler og bruger, i forbindelse med dit brug af vores kundeservice på vores hjemmeside. bitiba GmbH (efterføgende bitiba), Herzog-Wilhelm-Straße 12, 80331 München, er ansvarlige for databeskyttelsen i forbindelse med brugen af kundeservice. Vores databeskyttelsesansvarlige Dr. Philipp Herrmann kan du kontakte gennem vores Privacy Portal:

Du har mulighed for at kontakte os ved hjælp af kontaktformularen eller via telefon. Vi behandler de indsamlede data udelukkende, for at kunne besvare dine henvendelser og forespørgsler, og for at kunne kontakte dig i forbindelse med disse. Samtidig bruges data til at tilordne din profil, hvis du angiver dit kundenummer.

Retsgrundlag for registrerede kunder: Art. 6 Abs. 1 lit. b) GDPR

Retsgrundlag for parter uden kundekonto: Art. 6 Abs. 1 lit. f) GDPR

Indhold af samtalen optages, i tilfælde af dit samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a) GDPR, og bruges udelukkende til

  • Uddannelsesformål
  • Til kvalitetskontrol eller
  • Med henblik på dokumentation af kontraktindgåelse

1.2 Modtager og varighed af databehandling

Vi videregiver ikke dine data til uautoriserede tredjeparter. Til håndtering og behandling af henvendelser samarbejder vi imidlertid med specialiserede tjenesteudbydere (tjenesteudbydere inden for kundeservice), der behandler de tilknyttede data i overensstemmelse med vores instruktioner og på grundlag af en omfattende kontrakt til ordrehåndtering (f.eks. på grundlag af EU-standardkontraktbestemmelser).

Kundeserviceprogram

Data slettes automatisk, så snart din henvendelse er fuldt behandlet og/eller besvaret, men senest efter 12 måneder. Hvis du er kunde, opbevarer vi disse data så længe du har en bitiba "Min konto“. Udlevering af ovennævnte personoplysninger er hverken lovligt eller kontraktmæssigt påkrævet. Imidlertid kan vi under omstændigheder ikke behandle din anmodning, uden at du udleverer disse data. 

2. Dine rettigheder

Du har til enhver tid ret til at anmode om en bekræftelse fra bitiba, om vi behandler dine personoplysninger og retten til at få information om disse personoplysninger. Du har også ret til at få rettet, slettet og indgive begrænsninger på databehandling, og har ligeledes ret til, når som helst at gøre indsigelse mod behandlingen af personlige data, at tilbagekalde dit samtykke til behandling af data, og til at anmode om overførsel af data.

For alle informationsbehov eller anmodninger, tilbagekaldelser eller indvendinger mod behandling af data, send venligst en e-mail til service@bitiba.dk eller til kontaktoplysningerne ovenfor. Derudover har du ret til at klage til en tilsynsmyndighed, hvis brud på databeskyttelsesforordningen skulle opstå.

3. Bemærkninger til særlige indsigelsesret

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse ifølge Art. 21 GDPR mod behandlingen af dine personlige data, der indsamles pga. Art. 6, 1 lit. e) eller f) GDPR, af grunde, der opstår som følge af din særlige situation Vi stopper med at behandle dine personlige data, medmindre vi kan bevise overbevisende legitime grunde til behandlingen, der opvejer dine interesser, rettigheder og friheder, eller hvis behandlingen tjener til at hævde, udøve eller forsvare juridiske krav. Hvis du gerne vil udøve din ret til indsigelse, er en e-mail til service@bitiba.dk tilstrækkelig.